eatingwell

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تشبیه موقعیتی که در آن به سر می بریم به وضعیت آب و هوا یکی از راه های کنترل و راهنمایی سلامت روحی مان می تواند باشد. ما وقتی که عصبانی هستیم یا افسردگی به سراغ مان می اید به جای اینکه به خودمان نهیب بزنیم که من عصبانیم یا من غمگینم می توانیم بگوییم عصبانیت آمده است یا غم سایه اش را افکنده است.

این اقرار آگاهانه از حالت احساساتی که در ما بوجود می ایند به وضعیت آب و هوا عین این است که ببینیم چطور هوا طوفانی می شود یا حتی شاهد شکل گیری یک روز آفتابی درخشان باشیم.

تشبیه وضعیت روحی و ذهنی مان به تغییرات جوی در درجه اول یادآور این واقعیت همیشگی است که خلق و خوی طبیعت مدام عوض می شود.

مسئله مهمی که باید با جان و دل آن را ملکه روح خود سازیم این است که احساست و عواطف قدرتمندی که مثل تگرگ و طوفان، همه وجود ما را فرا می گیرد گذرا هستند.

مشکلی که تربیت و فرهنگ اجتماعی برای انسان ایجاد کرده است این توقع غیرطبیعی است که باید مدام دنبال شادی و لذت و آرامش باشیم. مثل این توقع که طبیعت حتما و همیشه آفتابی و آرام باشد.

آب و هواهای مختلف دارای ارزش خوب یا بد نیستند. باد و باران و طوفان و آفتاب و برف همیشه به صورت دوره ای و موقت و گذرا، فقط وجود دارند.

شاید برای خودمان شگفت انگیز باشد اگر سعی کنیم به یاد بیاوریم آخرین باری که عصبانی شدیم چقدر طول کشید. یا زمانی که شدیدا غمگین بودیم چقدر کوتاه و گذرا بود.

این حقیقت که احساسات سیال و موقت و گذرا هستند را آنقدر تکرار کنیم تا بخشی از طراحی ذهن و منطق ما شود. درک این حقیقت آرام باعث  می شود به دام منفی دیدن یا مثبت شمردن احساسات مان نیفتیم.

احساسات و عواطف ما به طور طبیعی به خاطر شرایط بیرونی و وضعیت جسمی و روحی ما مدام به وجود می آیند و بعد تغییر می کنند. رسیدن به این درک و تعادل به ما کمک می کند که از تغییرات جوی درون مان، نگران نشویم.

احساست با هر قدرتی که بروز کنند را در مدتی که هستند نظاره گر باشیم با این پیشبینی واقعی که با همه هیاهو و تلخی و یا شیرینی شان، ماندنی نخواهند بود.

اگر به این مرحله از تعادل و ثبات ذهن برسیم می توانیم پس از تمرینات مداوم به مرحله ایی برسیم که  شاهد شکل گیری یک احساس، به اوج رسیدنش و فرودش باشیم بدون اینکه درون طوفانش غرق شویم. ما حتی می توانیم  از تکرار دفعات آن یا حدت و شدتش نیز بکاهیم.

  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

چرا مغز بشر خوبی ها را نمی بیند و آن را هدر می دهد؟


منظور از «هدر رفتن خوشبینی توسط مغز» این است که آدمها در حین شادی اصلا فرصتی برای به خاطر سپردن آن لحظات شاد ندارند. تجربه ها و اعمال از شیوه ساده سیستم حافظه استفاده می کنند. یک اتفاق یا ماجرا اول باید مدتی در مرحله آرشیوِ موقت مغز بماند تا بعد از مدتی به خاطرات آرشیو طولانی مدت در مغز منتقل شوند.


اتفاقات شاد و آرام چون کوتاه و گذرا هستند نمی توانند از مرحله اول خاطرات موقت عبور کرده و وارد خاطرات بلند مدت گردند. در صورتی که در طول روز، در هر وضعیت بدی هم که باشیم لحظات ساده و زیبایی نظیر شنیدن خنده فرزند، دیدن یک گل، مزه شیرینی و شاید چربی و … را تجربه می کنیم. شادی ها و لذت هایی که به دلیل کوتاه بودن به خاطرات بلند مدت راه نمی یابند.


گورخرها در اکثر اوقات روز، آرام و سیر و امن هستند و به تعبیری در حالت عادی قرار دارند. فقط در لحظات کوتاه حمله گله شیر، به همراه بقیه گورخرها به حالت واکنشی می رسند. و بعد دوباره در حالت عادی خود قرار می گیرند. بنابر این، طبیعت، بدن موجود زنده را به طور عمومی در حالت عادی قرار می دهد. حالتی که برای استراحت، هضم غذا یا ترمیم زخم ها و بیماری ها است. مهمتر از همه آنکه در حالت استراحت، فرصت یادگیری نیز ایجاد می شود و گورخر یاد می گیرد به منطقه ای که برایش خطر ایجاد کرده است نرود.


چرا مغز ما می خواهد غمگین باشد؟


حساب دو دو تا چهارتا است، برای بشر اولیه، خطر درندگان  و شکار شدن یک نگرانی همیشگی بود. اگر یک روز از عهده دفاع از خود بر نمی آمد جانش به خطر می افتاد. از سوی دیگر دسترسی به خواب و غذا و رابطه برای انسان اولیه لحظات موقتی از شادی ایجاد می کرد. حقیقت این است که بشر می توانست بدون این شادی های کوچک زنده بماند ولی نمی توانست کوچکترین غفلتی در برابر درندگان از خود بروز دهد. به همین دلیل، چون بشر در طول میلیونها سال، همیشه در حال کشیک دادن و پرهیز ازاتفاقات ناگوار بود، این پیگیری و یادآوری ناگزیر، باعث شد که مغز مدام در حالت «بدبینانه» باقی بماند.


چرا بشر با این همه پیشرفت همچنان ناآرام است؟


سئوال خوبی است. خیلی آسان می شود زندگی انسان اولیه را جذاب و دوست داشتنی یافت. آنها قرص ضددرد یا ترس از آسانسور و تصادف در خیابان و یا حتی افسردگی نداشتند ولی ما به وفور داریم. زندگی مدرن برای انسان، مدام فشار روحی درست می کند چون بدون انقطاع در حال افزایش درخواست هایش است.


ما خوب است بپذیریم که همیشه ناآرام خواهیم بود و به همین دلیل، بهتر است قدر آسایش و آرامش، استاندارد زندگی بهتر، سلامت و بهداشت کمابیش عمومی شده را بدانیم. خرسند باشیم در جهانی زندگی می کنیم که بسیاری از سنت های عادی شده قدیمی را دیگر بر نمی تابد. فرخنده بدانیم در دنیایی زندگی می کنیم که انسانها فرصت ابراز احساس بیشتری نسبت به گذشتگان دارند.

  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

با افزایش سن علاوه بر تغییرات کوچک در توانایی‌های ذهنی مانند قدرت حافظه یا مشکلات جدی‌تری همچون ابتلا به بیماری آلزایمر، کاهش شناختی و ادراکی نیز می‌تواند ‌بر کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد.


اگر چه برخی از انواع زوال عقل (دمانس) مانند بیماری آلزایمر به صورت تصاعدی پیشرفت کرده و هنوز درمانی ندارند اما برخی از روش‌های حمایتی وجود دارند که با افزایش سن می‌توانند ذهن فرد را آگاه و هوشیار نگه دارند.


شما می‌توانید این تمرینات مغزی را که در ادامه به نقل از سایت "وُمنزدی" آورده شده از همین حالا آغاز کنید:


قلب خود را آماده نگه دارید


ورزش کردن نه تنها بدن شما را از لحاظ فیزیکی متناسب و سالم نگه می‌دارد، بلکه به همان اندازه برای ذهن شما نیز سودمند است. هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه را به انجام ورزش‌های هوازی شدید از هر نوع و روشی که دوست دارید، اختصاص دهید.


مغز خود را به چالش بکشید


راه‌های زیادی برای به چالش کشیدن مغز وجود دارد. شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، یادگیری یک زبان جدید، انجام بازی اسکربل (نوعی بازی کلمه‌سازی) در گوشی یا تلاش برای پختن غذایی جدید می‌توانند روش‌های مناسبی باشند.


هوشمندانه‌تر غذا بخورید


رژیم غذایی خود را با انواع توت‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان، سبزیجات برگ‌دار، ماهی و غلات کامل غنی سازید و چربی‌های اشباع و ترانس را حذف کرده یا کاهش دهید.


سلامت مغز خود را چک کنید


کمپین‌های زیادی با هدف آگاه کردن و توانمندسازی افراد در مورد سلامت مغزی‌شان راه‌اندازی شده است. می‌توانید این کمپین‌ها را در شبکه‌های مجازی دنبال کرده و تست‌های سلامت مغز را انجام دهید.


  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

پیاز فیبر فراوانی دارد که برای دیابتی‌ها مفید است. فیبر، آرام آرام گوارش می‌شود و برای همین قند در خون به صورت تدریجی ترشح خواهد شد. در ضمن خوردن فیبر کمک می‌کند روده‌ها راحت‌تر کار کنند و دچار یبوست نشوید. یبوست مشکلی است که خیلی از دیابتی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.


هر ساله دیابت جان میلیون‌ها نفر را می‌گیرد. افرادی که دچار این بیماری هستند باید سطح قند خون خود را مرتباً کنترل کنند. دیابت می‌تواند منجر به چاقی، نارسایی کلیوی و بیماری قلبی شود. رژیم غذایی شما نقش بسیار مهمی در سلامتی‌تان دارد.


پیاز برای مبارزه با دیابت مفید است زیرا:


کم کربوهیدرات است

پیاز بسیار کم کربوهیدرات است؛ در واقع نصف فنجان پیاز خرد شده حاوی 26 کالری و 5.9 گرم کربوهیدرات است. دیابت نوع دوم، نتیجه‌ی مصرف بیش از اندازه‌ی کربوهیدرات‌ها است. از آنجایی که پیاز کربوهیدرات کمی دارد برای دیابتی‌ها مفید است. رژیم غذایی کم کربوهیدرات کمک می‌کند قند خون کنترل شود.


سرشار از فیبر است

پیاز فیبر فراوانی دارد که برای دیابتی‌ها مفید است. فیبر به آرامی تجزیه و هضم می‌شود، برای همین قند در خون به صورت تدریجی رها خواهد شد. در ضمن مصرف فیبر کمک می‌کند روده‌ها راحت‌تر کار کنند و دچار یبوست نشوید. یبوست مشکلی است که خیلی از دیابتی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. رژیم غذایی سرشار از فیبر، سطح کلسترول را طبیعی نگه می‌دارد و ریسک بیماری قلبی را پایین می‌آورد.


شاخص گلیسمی پایینی دارد

شاخص گلیسمی یک ماده‌ی غذایی، تأثیر خاص آن غذا بر گلوکز خون بعد از مصرف آن است. شاخص گلیسمی پیاز 10 است که باعث می‌شود ماده‌ی غذایی ایده‌آلی برای دیابتی‌ها باشد. غذاهایی که شاخص گلیسمی‌شان کمتر از 55 است، قند را با سرعت کمتری وارد خون می‌کنند.


ویتامین و املاح آن زیاد است

مطالعات نشان داده‌اند مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند برای دیابتی‌ها مفید باشد. پیاز حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است و ویتامین A، K و اسیدفولیک و نیاسین زیادی هم دارد. پیاز سرشار از املاح است مانند منیزیم، زینک (روی)، پتاسیم، آهن و فسفر.


نکاتی برای دیابتی‌ها

* برای پیشگیری از دردسرهای دیابت باید سطح قند خون را مرتباً چک کنید.

* پایین نگه داشتن سطح قند خون، ریسک علائم دیابت را به حداقل می‌رساند.

* افراد مبتلا به دیابت باید غذاهای سرشار از پروتئین بخورند. پروتئین به حفظ انرژی کمک کرده و با نگه داشتن سرعت سوخت و ساز در سطحی مطلوب، به سلامت بدن بیمار کمک می‌کند.

* افراد دیابتی باید فشارخون خود را نیز کنترل کنند. فشار خون بالا می‌تواند منجر به بیماری‌های متعددی از جمله بیماری قلبی، نارسایی کلیوی و بیماری‌های چشم شود.

* دیابت، جریان خون در پاها را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به افزایش احتمال زخم پای دیابتی شود. بیماران دیابتی باید پاهای خود را از بابت هرگونه زخم و بریدگی مرتباً چک کنند.


* بیماران دیابت باید مشکلات چشمی را نیز جدی بگیرند. این بیماری می‌تواند سبب آسیب به رگ‌های خونی ریز در شبکیه چشم شود.


  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

هرروزی که از عمرمان می گذرد، خواه نا خواه بیشتر نگران از دست دادن حافظه و هوش و حواسمان و یا واضحتر بگویم ایتلا به آلزایمر می شویم. یعنی همان اختلالی که قدیمی تر ها به آن نسیان یا فراموشی می گفتند.


 با بالارفتن سن و پیر شدن سلول ها مغز ما نیز همانند دیگر اندام های بدنمان به تدریج تحلیل می رود و در نتیجه ترشح ماده شیمیایی «سروتونین» نیزکاهش می یابد. از همین رو ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود که می تواند زمینه ساز بیماریهای مختلفی از جمله آلزایمر شود.


در واقع، آنچه علت اصلی آلزایمرشناخته شده است، مرگ سلول های مغزی و رابطه کمتر سلول های عصبی با یکدیگر می باشد. تحقیقات نشان می دهد بافت عصبی در مغز فرد مبتلا به آلزایمر دارای رسوب های کوچکی به نام پلاک می باشد. این پلاک ها از پروتئینی به نام بتاآمیلوئید و نیز رسوب پروتئین دیگری به نام تاو ساخته شده اند ودر بین سلول های مغزی با کاهش عملکرد ودر حال مرگ دیده می شود.



آلزایمرمتاسفانه یک بیماری پیش رونده، پیچیده و دشوار است. در مراحل پایانی این بیماری، بیماران اشتهای خود را نیز از دست می دهند و توانایی برقراری ارتباط شفاهی، توانایی حرکت بدون کمک، و حتی تشخیص اعضای خانواده و دوستان خود را نیزندارند.



ولی این روزها اسم گیاه دارویی جینکوبیلوبا یا کهن دار در مطالعات علمی، مقاله ها، داروخانه‌ها و ...زیاد شنیده می‌شود که ما را ترغیب می‌کند تا درباره خاصیت، ویژگی‌ها وکاربردهای احتمالی این گیاه بیشتر بدانیم.



جالب است بدانیم که متداول‌ترین کاربرد این گیاه افزایش حافظه و پیشگیری از فراموشی می‌باشد. جینکو بیلوبا بطورخاص، اثرات مفیدی در درمان آلزایمر نشان داده است. تحقیقات اخیر تاثیرقابل ملاحظه ی این گیاه در پیش‌گیری از جنون، اضطراب، شیزوفرنی و افسردگی را نشان می‌دهند. جینکوبیلوبا باعث تحریک گردش خون مغزی می‌شود و در نتیجه مشکلات ناشی از نارسایی گردش خون در مغزرا که می‌تواند باعث دلهره، استرس، کمی حافظه، مشکلات شنوایی و کاهش تمرکز گردد را از بین می برد. بهبود تفکرو رفتارهای اجتماعی، بهبود زوال عقل در آلزایمر و تسکین علائم اضطراب که در نتیجه جریان خون ناکارآمد به سمت مغز باشد، با مصرف این گیاه گزارش شده است. تحقیقات نشان داده که عصاره برگ کهن‌دار همچنین در درمان طنین مزمن گوش یا زنگ گوش، لنگی متناوب، سرگیجه مزمن، ایجاد لخته در رگ و سایر اختلالات قلبی، عروقی و اعصاب مرکزی نیز مؤثر است.



محققین استفاده از ویتامین B1 را برای داشتن و حفظ یک عملکرد مثبت مانند افزایش توانایی های یادگیری، افزایش انرژی، مبارزه با استرس، و جلوگیری ازنوعی اختلال حافظه به نام سندرم انسفالوپاتی ورنیکه -کورساکف واز دست دادن حافظه، از جمله بیماری آلزایمر پیشنهاد می کنند.



از طرفی وجود زینک یا روی دراین محصول از خطرات کمبود روی در بدن که به احتمال ابتلای به آلزایمر می انجامد پیشگیری می کند. استفاده از روی در جلوگیری از کاهش توانایی بازشناختی مخصوصا در دوران میان سالی نقش دارد.



  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

در بسیاری از فرهنگ های سنتی، بخصوص سرزمین هایی که به درویش مسلکی، ساده زیستی و خاکی بودن بها می دهند چشم دوختن به فردی که با وی صحبت می کنند را توصیه نمی کنند. در ایران نیز تا همین چند ده سال پیش، حجب و حیا و سر و نگاه را پایین نگه داشتن، نشانه نجابت و احترام بود.


مشکل یا تناقض از اینجا شروع می شود که بسیاری از این جوامع شیوه زندگی و آشنایی و حتی تعریف شخصیت آدمها عوض شده است. اما افراد و بخصوص مردان هنوز وقتی نوبت به چشم در چشم دوختن با یک فرد دیگر، به لاک قدیمی و سنتی پناه می برند و چشمان شان را مهار و پنهان می کنند.


حجب و حیا، ساده زیستی و حتی فقیر بودن حتی در بین نسل تحصیلکرده و روشنفکر ما نیز تا همین اواخر شیک بود. اما این روزها اگر وضع مالی ات روبراه نباشد معنی اش این است که هوش و استعداد و شخصیت اجتماعی متعادلی ندارید.


برای همین اجازه دهید ضمن احترام به رفتار و تربیت قدیمی، نگاهی به خاصیت ها و قدرت نگاه مستقیم و چشم دوختن داشته باشیم.


از نظر علمی می گویند جنین انسان اگر در مراحل اولیه بسته شدن نطفه با مقدار بیشتری از هورمون تستوسترون تماس داشته باشد از قابلیت اجتماعی کمتری برخوردارند و از همان کودکی جرئت کمتری برای چشم در چشم دوختن و اجتماعی بودن از خود نشان می دهند.


برای همین مردان بیشتر از زنان از این مسئله رنج می برند چون تستوسترون از همان دوران جنینی تا بعد، در بدن شان وجود دارد. چشمان شان حتی در بزرگسالی نیز از روبرو شدن و چشم دوختن، گریزان هستند.


تنها مورد استثنا مردان آلفا هستند که به خاطر تستوسترون بالا در بدن شان، میل رقابت، مطرح شدن، قدرتمند شدن، مدیریت و تسلط، بیشتر است.


البته بخشی از این احساس خاکی بودن، احترام و سر به زیر بودن ناشی از تربیت سنتی است. تربیتی که در آن غرور و حتی برای مثال ثروتمند بودن زیاد پسندیده نبود. هر چند در طی چند دهه گذشته خیلی از اجتماعات سنتی از این مرحله عملا عبور کرده اند و برای مثال اگر وضع مالی روبراه نداشته باشند از احترام و منزلت خیلی کمتر از سابق برخوردارند ولی مردان همچنان ترجیح می دهند چشم در چشم دوست و همکارو مشتری و بخصوص جنس مقابل ندوزند.


اما تجربه زندگی معاصر و زندگی شهرنشینی که مدام توام است با روبرو شدن و اشنایی مداوم با افراد غریبه، نگاه  مستقیم به فرد مقابل:


متکی به نفس بودن و اعتماد  به خود را به نمایش می گذارد.


مهربانی و صمیمی بودن را به رخ می کشد


حس احترام ، توانایی، دانش و تخصص بیشتر داشتن را در فرد مقابل ایجاد می کند


نشاندهنده ثبات روحی و شخصیتی فرد خواهد بود


چشم دوختن در چشم دیگران نه فقط انرژی و  حس خوب و گرمی از شما بروز می دهد بلکه با  نگاه داشتن توجه و نگاه به  فرد مقابل، احساس توجهی را می دهد که این روزها همه تشنه آن هستند.


سرعت و مشغله زندگی و داشتن جمع وسیعی از افراد در حلقه زندگی اجتماعی، کنجکاوی و توجه به فرد جدید و غریبه را به شدت کاهش می دهد. برای همین  خیلی ها به این حس می رسند که به خوبی شنیده نمی شوند یا به خوبی درک نمی شوند.


چشم دوختن با وقار و متمرکز به فرد دیگر، نیاز طرف مقابل برای کسب توجه و شنیده شدن را کاهش می دهد و برای همین همه احساس خوبی نسبت به فردی که با دقت بیشتری می نگرد پیدا می کنند.


پس ضمن احترام به تربیت سنتی و احترام به دیگران از طریق سر به زیر نشان دادن خود، اگر در محوطه  و فرصت ابراز وجود هستید از چشم دوختن در حین مراوده نیز غافل نباشید.

  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

اگرچه بسیاری از زنان ترجیح می دهند گیاهانی پیدا کنند که میلی جنسیشان را افزایش دهد ولی برخی افراد ترجیح می دهند که این میل فیزیکی را کم کنند.

شاید بخواهید بدانید عوارض جانبی مصرف چه گیاهانی می تواند میل جنسی زنان را کاهش دهد.


آیا گیاهان خاص می توانند میل جنسی زنان را کاهش دهند؟


گیاهانی که میل جنسی را کاهش می دهند به نام آنافرودیسیک anaphrodisiacs شناخته می شوند. اغلب این داروهای گیاهی به دلایل دیگری تجویز می شوند ولی یکی از عوارض جانبی آن ها کاهش دهنده میل جنسی است. شناخت گیاهانی که میل جنسی را سرکوب می کنند می تواند در انتخاب گیاهان و مقابله با عوارض جانبی شان به شما کمک کند. گیاهان دارویی با وجودی که قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرند ولی به عنوان یک درمان دارویی در نظر گرفته نمی شوند. همیشه قبل از مصرف هر گیاهی به هر دلیلی که باشد بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید.


کاهش دهنده میل جنسی زنان، کاریسا کارانداس ال

Carissa Carandas L که به نام توت بنگالی Bengal currant هم شناخته می شود، یک گیاه مشتق شده از خانواده اپوسیناسه apocynaceae از گیاهان دارویی هندی است. این گیاه معمولا برای رفع نارسایی کبد، اسهال، بی اشتهایی و درد گوش مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان یک داروی ضد ا فسردگی هم تجویز می شود.


کاهش دهنده میل جنسی زنان، درخت پاکدامن یا پنج انگشت

درخت چسته یا پاکدامن Chaste tree که به نام پنج انگشت و با نام علمی Vitex agnus-castus شناخته می شود، در دانشنامه ها و دایرت المعارف های گیاهی، یکی از رایج ترین داروهای گیاهی آنافرودیسیک است. درخت این گیاه در مناطق جنگلی و خشک اروپا و آسیای غربی یافت می شود و به عنوان درمانی گیاهی برای متعادل سازی هورمون های مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد.


کاهش دهنده میل جنسی زنان، نیلوفر آبی یا نیمفه اودوراتا

به طور معمول به نام نیلوفر آبی water lily شناخته می شود. نیمفه اودوراتا Nymphea odorata به دلیل خواص دارویی زیادی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. از این گیاه به عنوان قابض، ضد عفونی کننده و درمان روده تحریک پذیر استفاده می شود. همچنین به عنوان داروی آرام بخش و ضد افسردگی تجویز می شود. اگر تصمیم به استفاده از عصاره نیلوفر آبی دارید حتما قبل از مصرف با پزشکتان مشورت نمایید.


کاهش دهنده میل جنسی زنان، ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان roots of the licorice با نام علمی Glycyrrhiza glabra یکی دیگر از گیاهان کاهش دهنده میل جنسی است. به گزارش دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا University of California San Diego، ریشه شیرین بیان حاوی اجزایی است که می توانند تولید تستوسترون را مهار کنند و باعث کاهش میل جنسی در مردان و زنان شوند. بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از حدود 25 گرم ریشه شیرین بیان تاثیر کاهش دهنده میل جنسی بسیار مشخصی دارد.


  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

مقدار کمی چغندر به غذا در کنترل فشار خون موثر است.


مطالعات قبلی نقش پتاسیم را در کنترل فشار خون تایید کرده است و مطالعات جدید نشان می‌دهد افزودن مقدار کمی چغندر یا نیترات غذایی به غذا در کنترل فشار خون بسیار موثر است. 

براین اساس بسیاری از سبزیجات از قبیل کرفس، کاهو و اسفناج حاوی نیترات هستند که می توانند تاثیر غذاهای شور را بر فشار خون خنثی کنند.

فشار خون نیرویی است که توس مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد افزودن مقدار کمی چغندر به غذا در کنترل فشار خون موثر است.


جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.

بدن به نمک نیاز دارد. یون‌های سدیم به حمل و انتقال آب در بدن کمک می‌کنند و نقش کنترل پالس‌های عصبی را برعهده دارند. با این وجود، مصرف بیش از اندازه نمک بدن را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

زمانی که نمک زیادی مصرف می‌شود، بدن به منظور شستن نمک، آب بیشتری در خود نگه می دارد که همین امر منجر به افزایش فشار خون می شود. دلیل ورم کردن دست و پا و صورت نیز پس از مصرف نمک همین موضوع است.

باوجودیکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها مصرف روزانه کمتر از دو هزار میلی‌گرم نمک را توصیه می‌کند، اکثر افراد بیش از سه هزار و چهارصد میلی‌گرم نمک مصرف می‌کنند. مصرف نمک مهمترین عامل افزایش فشار خون است. محققان به تولیدکنندگان محصولات شور از قبلی انواع سس توصیه می‌کنند که در محصولات خود از عصاره سبزیجات حاوی نیترات استفاده کنند تا اثر نمک بر فشار خون را خنثی کند.




  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • pooyan azad
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • pooyan azad